S'està cercant, espereu....

Improvisació - València

Improvisació

Estàs en:

muruyama
FormaTEM 2023-2024
Dates Diari (27 febrer - 03 març)
Horari 10:00 a 14:00h.
Durada
Plaçes
Edat
Lloc Aules del TEM - Teatre El Musical
Material
Preu 70 €

Improvisació

Descripció Treballem principalment la improvisació no idiomàtica -però també la idiomàtica individual i col·lectivament. La improvisació idiomàtica utilitza elements d'expressions prèvies a un idioma musical, presa la seua identitat i experimenta sobre elles i la improvisació no-idiomàtica té altres comeses, es troba majoritàriament en l'anomenada 'improvisació lliure', i, si bé pot estar molt estilitzada, generalment no està unida a la representació d'una identitat idiomàtica o coneguda. Este taller està creat amb l'esperança que siga útil perquè cada participant descobrisca una manera creativa de treballar per a desenvolupar la seua pròpia pràctica de la improvisació. Els exercicis que propose als participants no són difícils de realitzar, perquè puguen concentrar-se més en les percepcions i en l'escolta en sentit ampli. “Té una gran importància la qüestió del silenci, i també la idea de fer silenci amb el so. Utilitzar el silenci com a so. Al final, el que no és interessant és percebre la separació entre silenci i so. És així, és difícil no separar-los quan es parla d'ells una vegada que s'ha utilitzat la paraula "silencie". Per a mi, l'interval no és silenci, és un "tot" que no fa divisió entre so i silenci, mentre que em sembla que els músics que diuen treballar sobre el silenci, la majoria de les vegades treballen sobre esta dicotomia. Preferisc dir "interval" en lloc de "silenci", encara que no siga perfecte”. Este taller està obert a qualsevol persona interessada en la pràctica de la improvisació.

BIO

Seijiro Murayama treballa en la pràctica de la improvisació des dels anys 80 (veu i percussió) principalment en solitari o en duo (en particular, dues col·laboracions a duo de llarga duració amb Jean-Luc Guionnet i Axel Dörner). D'altra banda, crea peces sonores electroacústiques o conceptuals i sempre està interessat en col·laboracions interdisciplinàries (alguns dels seus col·laboradors : Catherine Diverrès, Mitsuyo Uesugi : dansa ; Dominique Collignon, Anna Maria Civico : teatre Hugo *Bonamin, Dominique Kohn, François Bidault: arts visuals). Llicenciat per la Universitat d'Estudis de Tòquio en literatura francesa i filosofia i especialitzat en Blanchot; la influència d'este filòsof sembla haver determinat la direcció de les seues activitats des de llavors. En 1982, va realitzar una gira pels Estats Units amb Keiji Haino, i durant la seua estada a Nova York va conéixer la música radical i provocadora de John Zorn, una força emergent de Lower Manhattan. Després de tornar al Japó, a través de l'explosiu trio sonor Absolute Null Punkt, sota la influència de Akira Aida, Kenichi Takeda, Masami Akita, la revista Transonic, els músics Derek Bailey, Kaoru Abe, etc., es va embarcar en l'exploració de la improvisació. Encara que es va abstindre temporalment d'actuar a causa dels seus dubtes sobre els estils de la primera generació d'improvisadors que havia seguit, va tornar a tocar, gràcies als moviments com Onkyo al Japó, nomenat per una certa crítica estrangera en els anys 90. En el 99, va tindre l'oportunitat de viure i treballar a França, la qual cosa va canviar la seua manera de pensar i de tocar, va començar a concentrar-se en particular en la improvisació solista, que havia sigut un repte durant molt de temps. En l'actualitat, actua principalment en solitari, en duo i en trio. Quant a les col·laboracions amb artistes d'altres camps, assenyala que encara que ha experimentat bastants tipus de col·laboracions amb la dansa i el teatre, el seu interés actual es dirigix més cap a les paraules i les imatges, però finalment depén de quin tipus de persona siga l'altre.