Buscando, por favor espere....

Estás en: Ayuntamiento de València

Playas Premios Ecoplayas y Bandera Qualitur - València

Premis Ecoplayas i Bandera Qualitur

Premis Ecoplayas

Entregats a platges que destaquen des d'un punt de vista ambiental tot incloent conceptes funcionals d'excel·lència estàtica, de servicis i sostenibilitat. (Entregats per l'Associació Tècnica per a la Gestió de Residus i Medi Ambient-ATEGRUS).

Es convoca la presentació de candidatures a les millors platges des del punt de vista ambiental tot incloent conceptes funcionals d'excel·lència estètica, de servicis i sostenibilitat.

Este premi es dirigix a tots els municipis o entitats supramunicipals espanyols amb platja, tant costaners com d'interior (platges fluvials, llacs o embassaments), no necessàriament d'arena o pedres (granítica, calcària, basàltica), sinó qualsevol tipus d'interfase terra-aigua (en formigó, fusta, plàstic reciclat, terra vegetada, tèxtil, etc.).

Davant de l'existència de nombroses certificacions de distinta índole que poden obtindre les platges, esta competició és un intent de valorar el conjunt d'estes característiques i guardonar les millors platges i entitats supramunicipals de cada regió espanyola. A través d'un estricte sistema d'informació i avaluació, es guardonarà aquells municipis i entitats supramunicipals que es distingisquen per una qualitat de les seues platges des del punt de vista ambiental i de sostenibilitat, amb l'objectiu de difondre els seus esforços, innovacions i èxits. D'esta manera, es tracta de promoure l'excel·lència en el disseny, l'equipament i el manteniment del gran actiu que constituïxen les platges espanyoles.

CRITERIS VALORATS

Els factors que es premiaran seran criteris concrets i fàcils de documentar, demostrar i avaluar, sempre des del punt de vista de l'enginyeria i la sostenibilitat de platges, i no baix criteris turístics.

Entre els participants que opten a la renovació del guardó ECOPLATGES, es valorarà l'evolució durant l'últim any (manteniment dels aspectes positius i millores), segons els mateixos criteris.

1. Es valorarà especialment estar en possessió de certificacions i guardons com ara:
Bandera AENOR, ISO 14001, ISO 9001, Sistema EMAS, Bandera Blava, Marca Q de qualitat turística, Bandera Qualitur a la Comunitat Valenciana, Altres guardons locals.

2. Qualitat de les aigües, de les arenes (o un altre material d'interfase, si és el cas).

3. Neteja de la platja i freqüència de neteja.

4. Disseny paisatgístic.

5. Funcionalitat i qualitat dels equipaments i servicis, per exemple:
- dutxes i llavapeus,
- passadissos sobre l'arena i paravents,
- papereres i reciclatge de residus,
- skimmer i filtres d'aigua,
- ombres,
- consigna, guarderia,
- cartells,
- informació solar i meteorològica (temperatura de l'aigua, sensació de calor, velocitat del vent, humitat relativa, temperatura, pressió, marees, evapotranspiració, previsions, etc.),
- esports i altres activitats,
- formació cívica, medi ambient, astronomia.

6. Accessibilitat eficaç i sostenible.

7. Soroll i separació física i visual del trànsit.

8. Socorrisme i salvament.

9. Aplicació de sistemes sostenibles de neteja, manteniment i regeneració de platges.

10. Ecoinnovació i singularitat de les solucions.

11. Noves funcions i valors afegits de la platja per a la població.

Estos criteris no són exhaustius i es podran tindre en compte altres aspectes d'interés exposats pels participants en les seues memòries.

Bandera Qualitur

Atorgada per L'Agència Valenciana de Turisme, de la Conselleria de Turisme, reconeix les platges que han obtingut el certificat Q de qualitat, a la qualitat i la gestió mediambiental i és un distintiu que reconeix l'esforç realitzat pels municipis del litoral de la Comunitat, per millorar les instal·lacions i servicis de les platges que han obtingut la certificació en qualitat. Fou atorgada per primera vegada l'any 2007 a les platges de la Malva-rosa i del Cabanyal de València. L'any 2008 es va obtindre novament la renovació del certificat Q de qualitat turística per a les dites platges.

Qualitur té entre els seus objectius la sensibilització i la promoció de la cultura de la qualitat entre els agents del sector turístic, tot ressaltant la importància que per a la competitivitat té la satisfacció dels turistes.