S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

València registra vora 5,5 milions de pernoctacions en 2023

• La nova política turística es basa en Sostenibilitat Turística, Innovació 360, Gestió Eficient i Governança participativa

21/02/2024

  • La regidora Paula Llobet realitza un balanç de l'activitat turística a València i declara que “l'estratègia és maximitzar l'impacte positiu del turisme a la ciutat”
  • El municipi rep més de 2,3 milions de viatgers, 1.261.464 estrangers, i 1.058.082 espanyols

València va rebre més de 2,3 milions de viatgers (2.319.546) entre gener i desembre de 2023, i va registrar vora 5,5 milions de pernoctacions (5.493.065) durant el mateix període de temps. Així es desprén del balanç de l'activitat turística a la ciutat que ha realitzat hui la regidora de Turisme, Innovació i Inversions, Paula Llobet, al costat del director de Visit València, Tono Franco.

Paula Llobet, que també ha presentat els pilars de la política turística municipal, ha detallat que València està registrant un increment de la rendibilitat turística al ritme del 18%, mentre que els viatgers i les pernoctacions s'incrementen un 5%, i un 1,4%, respectivament.

En parlar de la nacionalitat dels viatgers, el balanç fet per la fundació Visit València reflectix que durant 2023 van visitar la ciutat 1.261.464 estrangers, i 1.058.082 espanyols, i que en eixe any es van incrementar un 7,9% el nombre de pernoctacions dels primers.

Este document també parla de la desestacionalització del turisme, ja que mostra que vora mig milió de les pernoctacions es van registrar de desembre de 2022 a febrer de 2023; i reflectix mercats emergents com Alemanya i els Estats Units, països d'origen de turistes que han incrementat un 14,9% i 13,9%, respectivament, el nombre de pernoctacions a València.

“Estem en moment decisiu, en el qual la ciutat no ha de renunciar a créixer, però ha de fer-ho d'un mode sostingut i sostenible”, ha destacat la regidora. “Per això, la política turística, que ja estem implementant, i el Pla Estratègic 2024-2028, que plasmarà el full de ruta a mitjà termini, s'orienten a la gestió del bon moment que està vivint València, la seua notorietat com a destí urbà i atractiu per als visitants. En definitiva, establirem un model de gestió de l'èxit que maximitze l'impacte positiu del turisme a la ciutat” ha declarat Llobet.

Pilars de la nova política municipal

La nova política turística de l'Ajuntament de València es basa, principalment, en 4 pilars: Sostenibilitat Turística, Innovació 360, Gestió Eficient i Governança participativa. “L'objectiu d'esta estratègia és impulsar un creixement sostingut i sostenible, que contribuïsca a la rendibilitat del sector i oferisca noves oportunitats, mantinga de l'estil de vida dels ciutadans i garantisca la conservació i recuperació i promoció del patrimoni natural i cultural”, ha explicat l'edil.

Per part seua, el director de Visit València, Tono Franco, ha ressaltat que “este model turístic dona resposta al context i les necessitats presents i permetrà anticipar-nos a situacions futures”. “Basarem la gestió en el coneixement i a la informació de valor”, ha afirmat.

D'esta manera, entre les línies de treball plantejades ha destacat “la de reforçar els instruments de coneixement turístic a través del Sistema d'Informació Turístic, informes i estudis, com l'Informe d'Impacte Turístic, o el monitoratge de la capacitat de càrrega de la ciutat, l'ordenació i planificació del turisme i la priorització de mercats amb menor impacte, per exemple, a través de la captació de turistes compromesos i respectuosos amb l'entorn que visiten”.

Una ciutat per a viure, visitar i invertir

“El desenvolupament i implementació del Pla Estratègic 2024-2028 suposarà un procés de governança participativa, implicant les diverses àrees de l'Ajuntament València i entitats públiques, al sector empresarial local i a representants de la ciutadania”. “I la participació de tots resulta necessària per a consolidar un model turístic que contribuïsca al model de ciutat i a l'estratègia de desenvolupament urbà que desitgem aconseguir” ha indicat Tono Franco.

La coordinació entre les diferents àrees municipals, així com les entitats turístiques de diversos àmbits, resultarà fonamental per a donar resposta conjuntament als reptes que, com a destinació turística de primer orde, València enfronta.

En este sentit, “la dependència directa d'alcaldia demostra la rellevància que este consistori atorga a esta activitat turística. Així mateix, la integració de Turisme, Innovació i Inversions en una mateixa àrea suposa una oportunitat no sols per al desenvolupament de nous projectes empresarials a la ciutat, sinó també per a l'impuls del mateix sector turístic en matèria d'innovació i digitalització” ha conclòs Llobet.

Recursos multimèdia

Paula LLobet