S'està cercant, espereu....

Orquestra d'acció polifònica - València

Orquestra d'acció polifònica

Estàs en:

neumann
FormaTEM 2023-2024
Dates Diari (21 maig - 26 maig)
Horari 10:00 a 14:00h.
Durada
Plaçes
Edat
Lloc
Material
Preu 70 €

Orquestra d'acció polifònica

Descripció La improvisació lliure s'associa sovint amb “tot és possible”, la idea és que no hi ha límits per a la creativitat, que es pot aportar qualsevol idea, però què ocorreria si les possibilitats d'una improvisació són extremadament limitades i la creativitat dels intèrprets només s'estén a un espai minúscul, és possible descobrir una riquesa de possibilitats en este espai limitat? En este taller m'agradaria perseguir els dos enfocaments, el de l'infinit (relatiu al lloc, el material, ja siga acústic, visual, performatiu...) i el de la limitació extrema (quant a l'elecció de materials: què - quan - com). Les activitats performatives estaran també determinades per criteris musicals: volum, duració, intensitat, velocitat, timbre, consonància, dissonància, contrapunt, repetició, variació i la música sorgirà dels gestos: els moviments es derivaran de l'acte de fer música. El grup formarà una orquestra d'acció polifònica acústica i visual. El taller està obert a músics, artistes de performance art, ballarins i qualsevol altre tipus de persones interessades a experimentar.

BIO

Va créixer al Japó i Hamburg, va estudiar piano clàssic en la Hochschule der Künste de Berlín de 1988 a 1993. Des de 1995 treballa principalment com a músic i compositora en els camps de la nova música -NeueMusik- i la música experimental. Andrea Neumann és compositora i pianista, especialitzada en el seu propi "innenklavier" - piano interior-. En el procés d'explorar el piano a la recerca de noves possibilitats sonores, ha reduït l'instrument a cordes, tauler de ressonància i estructura de metall. *Neuman utilitza l'ajuda de l'electrònica per a manipular i amplificar els sons (a vegades per a fer audibles parts del so que són inaudibles sense amplificació), ha desenvolupat nombroses tècniques noves d'interpretació, sons i maneres de preparar l'instrument desmuntat. Com el piano interior original és molt pesat, un constructor de pianos (Bernd Bittmann, Berlín) li va construir un nou i més lleuger. Ha participat de manera significativa en la formació i el desenvolupament de l'escena echtzeitmusik -música en temps real- de Berlín, que abasta camps tan variats com el soroll, l'electrònica, la música composta contemporània, la performance art i l'art sonor. Ha col·laborat intensament en les zones frontereres entre la composició i la improvisació, entre l'electrònica i l'artesania, entre la música instrumental i la performativa amb grups com "Els Femmes Savantes" i "Splitter Orchestra". Ha coorganitzat "Labor Sonor", un cicle de música experimental, cinema i performance a Berlín des de 2000 i Prix Ars Electronica per la Vídeo-