S'està cercant, espereu....

Considerant el temps en PerformanceArt - València

Considerant el temps en PerformanceArt

Estàs en:

arsem
FormaTEM 2023-2024
Dates Diari (30 gener - 04 febrer)
Horari 10:00 a 14:00 h
Durada
Plaçes
Edat
Lloc Aules del TEM - Teatre El Musical
Material
Preu 70 €

Considerant el temps en PerformanceArt

Descripció Les nostres vides estan regides per l'inevitable i implacable pas del temps. Sempre tenim menys que fa un moment. Com ens movem a través del temps? Com passa el temps a través de nosaltres? Quin és el seu efecte sobre les accions i el cos de l'artista? Quin és el seu impacte en l'audiència? Com podríem utilitzar més conscientment el temps com a element de la nostra creació?

Res existix fora del temps. El temps opera en múltiples escales simultàniament i es revela a través de diferents manifestacions. Tot el que ens envolta té vida pròpia, a vegades considerablement més curta que la nostra i a vegades molt més llarga.

La presència del temps es fa evident a través de processos materials i físics. Què succeïx quan permetem que els processos es desenvolupen en el temps que necessiten? Què ocorre quan els imposem terminis diferents? És possible controlar o manipular el temps? Com altera el treball amb temps estés en l'execució i les implicacions de les nostres accions?

Este taller examina la importància del temps en la interpretació en viu. Explorem una varietat de formes en les quals podem utilitzar el temps com a element actiu, treballant amb el temps, contra el temps i a través del temps, investigarem com les accions, els llocs, els objectes i nosaltres mateixos som impactats i alterats. Servint com a testimonis del treball dels altres, també aprofundirem en els efectes que té jugar amb el temps, no sols en nosaltres mateixos com a creadors sinó també en els espectadors. Demanem al públic que passe el seu temps amb nosaltres. Què els permet sentir que va valdre la pena entregar una part de les seues vides a l'experiència del treball? És important saber per què desitgem la presència d'un testimoni quan accionem i què volem oferir a canvi?.

Un component important del taller serà la reflexió i l'escriptura privada, així com discussions grupals sobre qüestions relacionades amb el tema del temps, no sols en el context de la creació de performances sinó també en la nostra vida quotidiana. No podem separar el nostre art de la nostra vida diària. Les nostres vides continuen avançant fins i tot quan les nostres accions es desenvolupen al llarg del temps.

BIO

Marilyn Arsem porta més de quaranta anys creant i realitzant esdeveniments en viu i ha presentat el seu treball en trenta països de tot el món. Amb seu a Boston, Massachusetts, els EUA, també impartix tallers d'arts escèniques a nivell internacional. Moltes de les seues obres són de naturalesa duradora, mínimes en accions i materials, i han sigut creades en resposta a llocs específics, interactuant amb el paisatge immediat i la materialitat del lloc, la seua història, ús o política. Incorpora una àmplia gamma de mitjans i, sovint, involucra tots els sentits. Les seues actuacions estan dissenyades per a implicar el públic directament en les preocupacions de l'obra, per a crear una experiència que siga alhora visceral i intel·lectual. Els llocs que ha accionat inclouen una antiga base de míssils de la Guerra Freda als Estats Units, un bany turc del segle XV a Macedònia del Nord, una fàbrica d'alumini a l'Argentina, els terrenys d'un sanatori de tuberculosos abandonat a Polònia, el lloc del desembarcament espanyol a Filipines i un lloc miner rus abandonat en el Cercle Polar Àrtic. Arsem és membre de Mobius Artists Group, una col·laboració interdisciplinària d'artistes que va fundar en 1975. Arsem va ensenyar a l'Escola del Museu de Belles arts de Boston durant 27 anys, establint un dels programes més extensos a nivell internacional en art visual i l'art escènic. Ha rebut nombroses beques, premis i subvencions des de la dècada de 1980, va rebre el premi Maud Morgan 2015 del Museu de Belles arts de Boston, pel qual va crear 100 maneres de considerar el temps. L'obra constava de 100 representacions diferents de sis hores de duració de Arsem sobre la naturalesa del temps, realitzades en 100 dies consecutius. Intellect Books del Regne Unit va publicar en 2020 un llibre sobre el seu treball, Responding to Site: The Performance Work of Marilyn Arsem, editat per Jennie Klein i Natalie Loveless.